curatare hote industriale horeca
[]
1 Step 1
Nume
Telefon
Previous
Next
powered by FormCraft

Servicii de curățare hote industriale (HoReCa)

Curățarea sistemului de exhaustare a hotelor industriale, a fumului și gazelor arse este o măsură esențială de întreținere și siguranță a aplicațiilor electrice într-o bucătărie profesionistă de restaurant.  Procedeul de curățare este cu atât mai dificil cu cât zonele afectate de grăsime nu sunt vizibile și accesibile personalului care lucrează în bucătărie, astfel că se impune o intervenție profesionistă din partea unei firme specializate.

galerie-curatare-hote-industriale-horeca-1

Importanța întreținerii sistemului de exhaustare

Condițiile din interiorul sistemului de exhaustare al hotelor industriale favorizează în orice moment apariția focului, datorită grăsimii și a uleiurilor depuse pe toată lungimea instalației de evacuare. Acestea se pot aprinde în orice moment printr-o scânteie de la cuptoarele din bucătărie, iar focul va fi întreținut cu ușurință de oxigenul pe care-l asigură sistemul de ventilație al hotei.

 

În aceste condiții este important ca măcar depunerile de grăsime să fie înlăturate periodic pentru a elimina o cauză a aprinderilor de grăsime în interiorul sistemelor de exhaustare, din această ecuație periculoasă: grăsimi, foc și aerul din ventilație. Acest proces periodic de curățare poate preveni nu doar un eventual foc, dar și eventuale sistări ale activității, reparații ale instalațiilor afectate de foc și alte pagube materiale sau, în cele mai nefericite cazuri, chiar umane.

Alte riscuri indirecte la care te expui

În plus, există riscul ca polița de asigurare de incendiu să nu îți ofere despăgubiri, dacă nu poți dovedi prin acte procedura de curățare a hotei, sau chiar dacă poți dovedi acest lucru polița de asigurare poate să aibă anumite clauze care te despăgubesc integral doar în cazul în care ai făcut periodic aceste intervenții de curățare.

 

Dar pe lângă acestea, mai sunt și alte riscuri la care te expui: depunerile de ulei și grăsime pot da naștere unor bacterii periculoase, bacterii care ar putea să contamineze chiar și mâncarea din bucătărie, ceea ce la modul general prezintă un risc ridicat pentru angajații și clienții tăi. Toate eforturile de a păstra un nivel ridicat al igienei în interiorul bucătăriei pot suferi din cauza unei surse constante de bacterii localizate în sistemul de exhaustare al hotei. Iar în final, pe lângă riscul ca restaurantul tău să fie închis în urma unui incendiu, riscul unui scandal în ceea ce privește igiena îți poate afecta pe termen lung imaginea și activitatea afacerii tale.

 

Nu în ultimul rând, sistemul de ehxaustare al bucătăriei va fi oricum verificat de inspectorii de la Protecția Consumatorului, ceea ce ți-ar putea aduce alte sancțiuni suplimentare. În orice situație, proprietarul sistemului de evacuare este pe deplin responsabil ca sistemul de evacuare al localului să fie în siguranță.

Procesul de curățare în sine

În primul rând, operațiunea de curățare implică accesul la țevile de evacuare, ceea ce presupune facilitarea accesului echipei de curățare prin înlăturarea anumitor părți din cadrul sistemului de exhaustare cum ar fi asigurarea unor scări pentru a se putea pătrunde în spațiile înguste.

 

În al doilea rând curățenia se va efectua cu unelte și soluții profesioniste, de către personal specializat, cu măști și costume adecvate de protecție, din bucătărie până la acoperiș, pentru a se asigura că sistemul de evacuare este complet curățat. Hota, tubulatura, ventilatorul și acoperișul se vor curăța rând pe rând, evitându-se astfel riscul ca ventilatorul de evacuare să fie blocat de grăsime. Un burlan îmbâcsit cu grăsime ar putea atrage insecte și alți dăunători nocivi ceea ce afectează igiena locației.

 

Chiar și în urma respectării acestui protocol standard de intervenție, este necesar, în urma operării curăţării, a unei dovezi fizice către compania de asigurare în forma unui certificat de intervenție, datat cu ziua intervenției și bine documentat cu imagini. Acesta poate fi oferit în dublu exemplar, unul pentru a fi prezent permanent în bucătărie, iar celălalt pentru a fi păstrat în evidența companiei tale în cazul unor eventuale verificări.

 

De obicei certificatul de verificare este însoțit de un raport detaliat, care cuprinde și fotografii înainte și după verificarea sistemului.

Intervalul la care se face curățarea hotelor

Acesta depinde în mod obișnuit de frecvența de utilizare a hotelor, dar în general acesta este cuprins undeva între 3-6 luni, în funcție de legislația locală și de reglementările în vigoare. Dar oricum ar fi, aceste operațiuni trebuie făcute periodic pentru a preveni eventuale accidente și complicații.